האם סבון כלים עושה בעיות במדיח ? כל המידע שחיפשת

תוכן עניינים

מאמר זה בוחן את ההשלכות הפוטנציאליות והיעילות של שימוש בסבון כלים במדיח כלים. כמו כן, גם את הסיבות לכך שהוא אינו מומלץ על ידי היצרנים.

תקלת הקצף הגדולה: מה קורה כשאתה משתמש בסבון כלים?

כולנו היינו שם: נגמר לך חומר הניקוי למדיח כלים, והכיור נערם בכלים מלוכלכים. ברגע של ייאוש, אתה תופס את סבון הכלים וחושב, "זה אמור לעבוד, נכון?"

אבל לפני שאתם מתיזים את הנוזל הכחול המוכר הזה לתוך המדיח, קחו רגע לשקול את ההשלכות.

שימוש בסבון כלים במדיח הכלים שלך יכול להוביל לבלגן קצף שעלול לפגוע במכונה שלך ולהשאיר את הכלים שלך מכוסים בחלאות סבון. סבון כלים נועד ליצור קצף, שעלול לגרום למדיח הכלים שלך לעלות על גדותיו ולדלוף קצף על כל רצפת המטבח שלך. אתה תישאר עם בלגן גדול יותר ממה שהתחלת איתו.

לא רק ששימוש בסבון כלים במדיח הכלים שלך יכול להוביל לבלגן, זה יכול גם להזיק למכונה שלך. מדיחי כלים נועדו להשתמש בסוג מסוים של חומר ניקוי שנוסח לעבוד עם מחזורי ותכונות המכונה. סבון כלים עלול ליצור יותר מדי קצף, לגרום לחיישנים של המדיח להתקלקל ולהוביל לתיקונים יקרים.

שימוש בסבון כלים במדיח הכלים שלך יכול גם להשאיר את הכלים שלך מכוסים בחלאות סבון. סבון כלים נועד לחתוך דרך שומן ולכלוך, אבל הוא לא נשטף בקלות כמו חומר ניקוי למדיח כלים. זה יכול להשאיר סרט של סבון על הכלים שלך, לגרום להם להיראות מלוכלכים וחסרי תיאבון.

"אבל זה הכל סבון, נכון?": הבדלים בין סבון כלים לחומר ניקוי למדיח כלים

בעוד שגם סבון כלים וגם חומר ניקוי למדיח נועדו לנקות כלים, הם אינם ניתנים להחלפה. סבון כלים נועד ליצור קצף ולחתוך שומן. בעוד שחומר ניקוי למדיח כלים נועד להמיס חלקיקי מזון ולמנוע כתמי מים.

חומר ניקוי למדיח כלים מכיל אנזימים וחומרי שטח שתוכננו במיוחד לעבוד עם החום ולחץ המים הגבוהים של מדיח כלים. אנזימים אלו מפרקים חלקיקי מזון וחומרי השטח עוזרים למנוע כתמי מים. סבון כלים, לעומת זאת, יכול ליצור יותר מדי קצף ולהשאיר סרט על הכלים שלך.

הבדל מרכזי נוסף בין סבון כלים לחומר ניקוי למדיח כלים הוא רמות ה-pH שלהם. חומר ניקוי למדיח כלים הוא בדרך כלל בסיסי, בעוד שסבון כלים הוא לרוב חומצי. הסיבה לכך היא שחומרי ניקוי אלקליים יעילים יותר בהמסת חלקיקי מזון ומניעת כתמי מים. סבון כלים חומצי, לעומת זאת, מתאים יותר לחיתוך שומן ולכלוך.

בנוסף לניסוחים השונים שלהם, סבון כלים וחומרי ניקוי למדיח מגיעים בצורות שונות. סבון כלים הוא בדרך כלל נוזל או ג'ל, בעוד שחומר ניקוי למדיח כלים יכול להיות אבקה, ג'ל או טבליה. הצורות השונות נועדו לעבוד עם התכונות הספציפיות של מדיח הכלים שלך.

האם סבון כלים יכול להזיק למדיח הכלים שלך?

שימוש בסבון כלים במדיח הכלים שלך עלול לגרום נזק למכונה שלך. סבון כלים יכול ליצור יותר מדי קצף, שיכול לעלות על גדותיו מדיח הכלים שלך ולעשות בלגן במטבח שלך. בנוסף, הקצף יכול גם לגרום למדיח הכלים שלך לעבוד פחות יעיל. זאת מכיוון שהם יכולים להקשות על זרימת המים התקינה.

בנוסף ליצירת בלגן והפחתת יעילות המדיח שלכם, שימוש בסבון כלים עלול לפגוע גם ברכיבי המדיח שלכם. חומרי השטח והאנזימים העוצמתיים בסבון כלים יכולים להיות קשים מדי עבור החלקים העדינים של המדיח שלך. כולל זרוע השטיפה וחירי ההתזה. לאורך זמן, שימוש בסבון כלים עלול לגרום לחלקים אלו להתקלקל או להיסתם. מה שיוביל לתיקונים יקרים.

בעיה פוטנציאלית נוספת בשימוש בסבון כלים במדיח הכלים שלך היא שהוא יכול להשאיר סרט או שאריות על הכלים שלך. זה יכול לקרות כי סבון כלים לא נועד להתמוסס לחלוטין במדיח כלים. בניגוד לחומר ניקוי למדיח כלים. כתוצאה מכך, הכלים שלך עלולים לצאת נראים עכורים או מכוסים בחלאות סבון.

בדוחק: פתרונות זמניים אם נגמר לך חומר הניקוי למדיח כלים

אוזל חומר הניקוי למדיח כלים יכול להיות מתסכל. אבל, יש כמה פתרונות זמניים שאתה יכול לנסות אם אתה במצוקה. אפשרות אחת היא להשתמש בסודה לשתייה. כל שעליך לעשות הוא לפזר כף /שתיים של סודה לשתייה בתחתית המדיח שלך לפני הפעלתו. הסודה לשתייה תעזור לפרק את כל חלקיקי המזון ולהשאיר את הכלים שלך במראה נקי.

אפשרות נוספת היא להשתמש בחומץ לבן. הוסף כוס חומץ לבן לתחתית המדיח שלך לפני הפעלת מחזור. החומץ יעזור לחתוך את השומן והלכלוך על הכלים שלך, וישאיר אותם מבריקים ונקיים. אתה יכול גם להשתמש בחומץ לבן כעזר שטיפה כדי למנוע כתמי מים ולהבטיח שהכלים שלך ייראו במיטבם.

אם יש לך חבילת לימונדה או אבקת משקה בהישג יד, אתה יכול להשתמש בזה גם כחומר ניקוי זמני למדיח כלים. כל שעליך לעשות הוא לרוקן את החבילה לתוך מתקן חומרי הניקוי ולהפעיל מחזור כרגיל. חומצת הלימון בתערובת המשקה תעזור לפרק את כל חלקיקי המזון ולהשאיר את הכלים שלך במראה נקי.

פתרונות זמניים אלו יכולים להיות יעילים בדוחק. אך חשוב לזכור שהם אינם מהווים תחליף לטווח ארוך לחומר ניקוי למדיח כלים. לאורך זמן, שימוש בחלופות אלו עלול לגרום לנזק לרכיבי מדיח הכלים שלך ולהוביל לתיקונים יקרים. כדי שלא ייגמר חומר הניקוי למדיח כלים בעתיד, כדאי להחזיק קופסה או בקבוק רזרבי בהישג יד כדי שתהיו מוכנים תמיד.

לסיכום, שימוש בסבון כלים במדיח כלים עלול לגרום לתהליך ניקוי מבולגן ולא יעיל. עדיף להשתמש בחומר הניקוי המומלץ למדיח הכלים כדי להבטיח ביצועים מיטביים. וכן, ולשמור על אורך חיי המכשיר שלך.

בעיות במדיח כלים
בעיות במדיח כלים

מאמרים נוספים בנושא

דילוג לתוכן